Největší změnou, kterou uživatelé okamžitě pocítí, je vylepšení sdílení do Instagram Stories. Dosud se při sdílení skladby ze Spotify zobrazil pouze statický obrázek alba. Nově bude příspěvek obsahovat i interaktivní hudební nálepku, která přehraje krátkou, několikavteřinovou ukázku dané písně. Diváci příběhu pak mohou na nálepku klepnout a otevřít si celou skladbu přímo v aplikaci Spotify.

Druhá novinka se týká funkce Instagram Notes, tedy krátkých stavů, které se zobrazují v přehledu soukromých zpráv. Uživatelé si nyní mohou svůj účet Spotify propojit se svým profilem. V poznámce se pak bude automaticky zobrazovat, jakou skladbu právě poslouchají. Funkce se sama aktualizuje a pokud uživatel zrovna nic neposlouchá, zobrazí se další píseň, kterou si pustí v následujících 30 minutách.

Pro Spotify a mateřskou společnost Instagramu, Metu, jde o oboustranně výhodné partnerství. Spotify získává mocný nástroj, jak přilákat posluchače zpět do své aplikace a podpořit objevování nové hudby. Pro Instagram jde o způsob, jak učinit své funkce Stories a Notes ještě interaktivnějšími a zábavnějšími, a udržet tak uživatele déle v aplikaci.