Polská společnost Cooling se rozhodla sjednotit své značky SPC Gear a SilentiumPC a představila novou globální značku ENDORFY. Tento krok je výsledkem mezinárodní obchodní expanze a rozšíření cílové skupiny. ENDORFY má přesahovat herní sektor a svým sdělením i produkty oslovit všechny fanoušky moderních technologií.

Vznik značky ENDORFY je reakcí na dynamicky se měnící charakter technologického trhu. Je to také dlouhodobá investice do zajištění cesty společnosti k dalšímu růstu na globálním trhu.

„Po úspěchu na místních trzích je pro nás dalším přirozeným krokem další expanze,“ říká Łukasz Zdziech, generální ředitel společnosti Cooling. „Naše společnost se neustále snaží rozvíjet jak kvalitu nabízených produktů, tak i rozsah činností. Slibné výsledky jsme zaznamenali již na několika zahraničních trzích, např. v České republice a Německu. Nastal však čas výrazně rozšířit rozsah našich činností. Budeme přítomni téměř v celé Evropě a v budoucnu po celém světě. Chceme konkurovat největším společnostem v oboru.“

Vznik značky je také výsledkem rozšířené cílové skupiny. ENDORFY poskytuje své produkty všem typům uživatelů technologií, jenž sahají daleko za hranice herního průmyslu.

„Pocházíme z herního světa a vždy tomu tak bude. Přesto se naše publikum už dávno posunulo od výlučně hráčů. Jsou to také tvůrci obsahu, jako jsou streameři, podcasteři, spisovatelé nebo příležitostní uživatelé, kteří vůbec nepotřebují hrát hry, aby si užili technologie,“ vysvětluje Łukasz Zdziech. V návaznosti na to říká: „V reakci na tyto dynamické změny jsme se rozhodli přizpůsobit značku tak, aby byla relevantní jak pro naše herní publikum, tak pro ty, kteří nepocházejí ze světa her. Chceme být značkou spojenou s pozitivními emocemi, které nám přináší technologie.“

ENDORFY je značka pro všechny, kteří se chtějí bavit používáním technologií. Tento úzký, téměř kolegiální vztah mezi společností a jejím publikem je jádrem tvorby ENDORFY a celé vize nové značky společnosti Cooling.

„Během vývoje designu ENDORFY jsme přemýšleli, co mají všechny naše extrémně různorodé skupiny zákazníků společného. Konečně jsme našli odpověď. Jsou to emoce, které zažívají prostřednictvím technologie,“ dodává Jacek Serwański, marketingový ředitel společnosti Cooling.

„Je to radost z vítězství ve hře nebo hrdost, když svým přátelům ukážete svůj vlastnoručně postavený počítač. Je to také chvíle odpočinku po dlouhém dni s vaší oblíbenou hudbou, která hraje ve sluchátkách. Tyto malé okamžiky jsou pro nás velmi cenné, protože ačkoliv se vyznačují velkou individualitou, ve skutečnosti spojují všechny uživatele technologií.“

Značka také zajistila, že její vizuální komunikace vyčnívá z davu. Obrázek ENDORFY je založen na jedinečné barevné paletě. Nevyužívá jej žádný subjekt známý v oboru. Dvě hlavní barvy jsou žlutá a modrá, podpořená černou, bílou a různými odstíny šedé.

„Věnujeme velkou pozornost detailům, což je vidět například na baleních produktů, které jsme navrhli pro ENDORFY,“ vysvětluje Jacek Serwański a uvádí: „Bílá krabice okamžitě vynikne na polici obchodu, kde v technologickém oddělení obvykle dominuje černá. Na krabici zobrazujeme produkt téměř z každého úhlu. To umožňuje zákazníkovi vidět, co kupuje, i bez otevření obalu.“

Klíčové produkty, které jsou dostupné od 5. 10. 2022:

- AIO chladicí systém Navis F280 – zajišťuje tichý provoz bez hluku ventilátoru.

- Mikrofony Solum Studio & Solum Broadcast – řešení, které poskytuje čistý zvuk a maximální pohodlí během dlouhých hodin nahrávání.

- Bezdrátové klávesnice Wireless Thock Compact Keyboard – umožňuje vám zapomenout na zamotané kabely a soustředit se na své úkoly.

- Myši GEM a GEM Plus v barvě „Onyx White“ – kombinující neuvěřitelnou přesnost a originální design s jedinečným barevným schématem.

Historie Coolingu se začala psát v roce 1993, kdy Zbigniew Zdziech založil společnost zabývající se prodejem počítačového příslušenství. O deset let později začala společnost nabízet své produkty online a v roce 2007 výrobce vytvořil svou první značku SilentiumPC, která vyráběla ventilátory. Značka rychle expandovala a již v roce 2012 začala nabízet PC skříně, vzduchové chladiče a napájecí zdroje.

Další průlom nastal v roce 2016, kdy se společnost rozhodla zacílit také na trh s počítačovým příslušenstvím a periferiemi a uvedla na trh svou druhou značku, SPC Gear. Prvním produktem nové značky bylo kvalitní herní křeslo, následovaly dvě řady herních klávesnic, streamovací mikrofon, ultralehká myš a sluchátka „VIRO“, která zaznamenala obrovský prodejní úspěch.

Společnost v současné době zaujímá vedoucí pozici na polském trhu v prodejních segmentech PC skříní, napájecích zdrojů a vzduchového chlazení a sluchátka SPC Gear VIRO se trvale drží na prvním místě prodejních žebříčků.