Zhruba v polovině dubna se objevily spekulace o tom, že Samsung možná dosadí Microsoft Bing na post defaultního vyhledávače ve svých zařízeních, čímž by značně přitížil Googlu. Smlouva mezi ním a jihokorejským technologickým gigantem totiž končí a uvnitř Samsungu se měl zvažovat Bing kvůli jeho oblíbeným funkcím založených na umělé inteligenci. Z nejnovějších zpráv ale vyplývá, že Google nakonec neostrouhá.

Podle informací serveru Wall Street Journal, který cituje agentura Reuters, měl být uvnitř Samsungu pozastaven interní přezkum, který se zabýval právě možným nahrazením Googlu za Bing v nativním Samsung prohlížeči.

Pro dokreslení kontextu je nesmírně důležité zdůraznit, že velká část příjmů z vyhledávačů tvoří právě partnerství s výrobci mobilních zařízení nebo dalšími společnostmi. S Googlem má kromě Samsungu uzavřenou smlouvu také Apple nebo organizace Mozilla provozující prohlížeč Firefox, kde také reálně hrozí, že Bing převezme současné místo Googlu (samostatně jsme vás informovali zde).

Reuters také zmiňuje zprávu deníku The New York Times z 16. dubna tohoto roku, jež uváděla, že Google vydělává partnerstvím se společností Samsung ročně tři miliardy amerických dolarů, což v přepočtu činí asi 66 miliard korun.