Meta zahajuje novou a očekávanou fázi monetizace své textově orientované sociální sítě Threads. Firma oficiálně oznámila, že začíná globálně rozšiřovat zobrazování placené reklamy na této platformě. Reklamní příspěvky se tak nově začnou postupně objevovat uživatelům ve více než 30 zemích po celém světě. Tímto krokem tak v podstatě končí relativně krátké období, kdy byla síť Threads, s výjimkou malé testovací skupiny uživatelů, prakticky zcela bez reklamního obsahu.

Připomeňme kontext. Sociální síť Threads byla společností Meta spuštěna přibližně před rokem a půl, konkrétně v červenci roku 2023. Zpočátku byla koncipována jako platforma zcela bez jakéhokoli reklamního obsahu. To se však změnilo letos v lednu. Tehdy Meta spustila první, velmi omezený test zobrazování reklam.

Ten probíhal pouze u malé části uživatelů ve Spojených státech a v Japonsku. Do testu se navíc zapojilo jen několik málo vybraných velkých značek. Je však třeba dodat, že plány na pozdější zavedení reklam měla společnost Meta již několik měsíců před spuštěním tohoto pilotního testu. Nyní přichází logická a očekávaná fáze globální expanze reklamního systému. Síť Threads mezitím podle posledních údajů dosáhla hranice 300 milionů aktivních uživatelů měsíčně.

Placené inzeráty se tak budou objevovat přímo v hlavním chronologickém feedu uživatele. Budou zde proloženy mezi organickými příspěvky od lidí a účtů, které daný uživatel aktivně sleduje.