Analytická společnost Counterpoint Research ve svém nedávném průzkumu zjistila, že zájem amerických spotřebitelů o skládací telefony dosáhl nových vrcholů. Průzkum mimo jiné ukázal, že kromě funkčnosti lidé vyhledávají u skládacích telefonů také výrazný designový prvek.

Skládací telefony byly v minulém roce mezi uživateli poměrně oblíbené, a zdá se, že trend se bude dále rozvíjet. Podle nového průzkumu společnosti Counterpoint Research se ve Spojených státech očekává, že se pro skládací telefony stane letošek klíčovým rokem.

Podle odhadů společnosti Counterpoint Research bylo v minulém roce ve Spojených státech aktivně používáno 4,7 milionu skládacích zařízení. Nicméně, s nástupem dalších generací skládacích telefonů se předpokládá, že se toto číslo bude výrazně zvyšovat.

Zájem amerických spotřebitelů o skládací telefony dosáhl nových výšin, zejména o takzvané „clamshell“ telefony (véčka), jako je například Samsung Galaxy Z Flip 4. Až 28 % respondentů, kteří vlastní smartphone, uvedlo, že je „velmi pravděpodobné“, že si při příštím upgrade pořídí právě skládací telefon. A značkou volby je pro většinu z nich Samsung s podílem 46%.

Velmi zajímavé jsou však i další výsledky průzkumu. Zhruba 39 % respondentů uvedlo, že by dali přednost skládacímu telefonu od značky Apple, který ale v současné době žádný skládací telefon neposkytuje. Pouze 6 % účastníků průzkumu zvažovalo Motorola Razr. Dále se 92 % stávajících majitelů Samsung telefonů vyjádřilo, že si při nákupu skládacího telefonu zvolí opět telefon od této značky.