Rozšíření DuckDuckGo do prohlížeče Chrome nově blokuje dva způsoby cílení reklam od Googlu. Rozšíření se zaměřuje především na bezpečnost, ostatně stejně jako stejnojmenný prohlížeč. Experimentální zaměřování reklam od Googlu si můžete vypnout buď díky zmíněnému rozšířením případně v nastavení pod záložkou „Privacy Sandbox“.

Google nemá moc na výběr. Dosud reklamy cílil na základě cookies třetích stran, ty ale musí vyřadit. Má náhradu, Google Topics místo na jednotlivce reklamy cílí na skupiny lidí se stejnými zájmy. Ani tento způsob se ale bez sběru nějakých dat neobejde. I proto přichází averze v podobě blokace systému.

Dalším způsobem zaměřování reklam je FLEDGE. Funguje následovně: Když dorazíte na stránku, Chromu řekne, aby k vám přiřadil některou ze zájmových skupin. Když se pak má zobrazit reklama, váš prohlížeč vyhlásí aukci na základě zmíněných skupin.

V zásadě je tak velká část procesu, který teď probíhá na serverech Google, přesunuta přímo do vašeho prohlížeče. Ani to ale není ideálním řešením a i experimenty s tímto cílením reklam rozšíření blokuje. I zde se totiž část dat do rukou Googlu dostane.

Google zdůrazňuje, že stále přijímá zpětnou vazbu od regulačních úřadů. Zbavení se souborů cookies třetích stran trvá déle, než se původně čekalo. Současný plán společnosti počítá s postupným odstraňováním cookies třetích stran během tří měsíců na konci příštího roku.