Oblíbená video platforma YouTube se aktivně snaží najít způsob, jak maximalizovat reklamní příjmy ze svého formátu Shorts. Zatímco dlouhá videa nabízejí více prostoru pro reklamy, rostoucí popularita krátkých videí vede k tomu, že se na ně zaměřuje stále více tvůrců. Tento trend má za následek pokles reklamních příjmů po tři po sobě jdoucí čtvrtletí.

Jako reakci na tento vývoj YouTube investuje do tvůrců, kteří se specializují na krátká videa Shorts, a motivuje je k vytváření exkluzivního obsahu. Tento krok je součástí širší strategie, která má za cíl udržet Shorts populární a konkurenceschopné vůči platformám jako je například TikTok.

Nicméně, vedoucí zaměstnanci YouTube vyjadřují obavy ohledně potenciálního dopadu Shorts na dlouhodobý obsah platformy. O této situaci informoval také list Financial Times. Tyto obavy podporují interní údaje, které ukazují, že tvůrci obsahu nyní nahrávají méně dlouhých videí. Tento trend by mohl mít dlouhodobé důsledky pro platformu, pokud se nepodaří najít efektivní způsob, jak efektivně monetizovat krátký obsah.