Podle nejnovějších dat poskytnutých analytickou společností Similarweb, se v období od května do června objevil pokles v používání webové platformy ChatGPT. Zjistilo se, že celková aktivita, zahrnující jak desktopové, tak mobilní zařízení, klesla o 9,7 %.

Blogová zpráva společnosti Similarweb detailně analyzuje tento trend a uvádí, že nejvýraznější pokles nastal ve Spojených státech amerických. V této zemi se návštěvnost webového portálu ChatGPT snížila o 10,3 %. Současně data ukazují, že jedinečný počet návštěvníků tohoto populárního textového AI nástroje od společnosti OpenAI se od května do června letošního roku snížil o 5,7 %. Dokonce i doba, kterou uživatelé strávili na webu, se snížila o 8,5 %.

Největší boom zaznamenal web v březnu letošního roku. Od té doby počet uživatelů mírně klesá. Boomu ChatGPT dopomohla i samostatná aplikace na operačních systém iOS. I přes pokračující pokles uživatelů se zdá, že sama společnost se nemusí obávat o své příjmy. Aktuálně OpenAI vydělává na textovém nástroji skrze prémiové členství, které v současné době stojí na jeden měsíc 20 USD.

Oproti výše zmíněným statistikám zpráva Similarwebu uvádí, že OpenAI poskytuje API přístup k více přizpůsobitelným verzím svého softwaru technologickým společnostem a podnikům. Návštěvnost vývojářského webu platform.openai.com zas vzrostla od května do června o 3,1 %.