Přes studijní aplikaci Duolingo se můžete poměrně snadno naučit cizí jazyk, a to díky interaktivním cvičením. Podobně jako Spotify vám na konci roku odhalí souhrn, ve kterém stojí, jak jste si vedli a který učební typ jste, abyste měli zpětnou vazbu. Součástí byl i průzkum, který zjistil, že popkultura může mít velký vliv na zájem lidí o jazyky

Souhrn byl dostupný pro všechny uživatele, kteří udělali alespoň 10 lekcí. Díky průzkumům víme, že mezi nejpopulárnější jazyky patří angličtina, španělština, němčina, francouzština a japonština, poslední dobou se však spousta pozornosti dostává i korejštině. 80 % uživatelů, kteří se začali učit v průběhu pandemie koronaviru, používá mobilní aplikaci.

VLIV POPKULTURY NA ZÁJEM O JAZYKY

Více než dvě třetiny tázaných uživatelů uvedly, že k zahájení studia je motivovaly právě „kulturní události“. 29 % z nich uvedlo, že jejich inspirací byla videa v cizím jazyce na platformě TikTok, toto číslo se však mezi osobami z takzvané generace Z vyšplhalo až na 40 %.

Zajímavějším faktorem je sledování seriálů a filmů na streamovacích platfomách. 37 % uživatelů, kteří souhlasí s tím, že jejich motivací byly právě filmy nebo seriály, se začalo učit španělsky poté, co zhlédli populární seriál s názvem Papírový dům. Hra na oliheň taktéž tvoří nemalý podíl, jelikož 28 % motivovaných začalo s korejštinou právě poté, co se na ni podívalo. Dramatický seriál Emily in Paris si také získal přízeň, jelikož 20 % motivovaných se díky němu začalo učit francouzsky.