Placené verifikace jsou poslední dobou trendem. Poté, co je zavedl Elon Musk na své nově vlastněné sociální síti Twitter, se myšlenky chytil i generální ředitel společnosti Meta Mark Zuckerberg a ohlásil, že podobná služba zamíří i do Instagramu a Facebooku. Nyní už je dostupná ve Spojených státech.

Předplatné Meta Verified umožní zájemcům získat modrou fajfku, která dosud dodávala na důvěryhodnosti každému profilu, jenž se jí mohl pyšnit. Momentálně se z ní ale stává spíše designový prvek, který už primárně neodliší celebritu od jejího fanouškovského profilu, ale spíše platícího uživatele od neplatícího, potažmo skutečného od bota.

Američtí uživatelé dvou zmíněných sociálních sítí mají již nyní možnost pořídit si Meta Verified, v důsledku čehož obdrží i přímý přístup k zákaznické podpoře nebo exkluzivní samolepky pro Facebook nebo Stories a Reels na Instagramu.

Členy programu se mohou stát i uživatelé platforem z Austrálie nebo Nového Zélandu. Ti navíc získávají i to privilegium, že se jim po ověření zvýší viditelnost. Ve Spojených státech však tato výhoda dostupná ještě není a vypadá to, že po rozšíření Meta Verified do dalších koutů světa nebude minimálně chvíli k dispozici ani dalším předplatitelům.

Meta totiž stále ještě přichází na způsob, jak funkci kompletně vyladit. Serveru Endadget zástupce společnosti řekl, že způsob, jakým tato součást nabídky Meta Verified funguje, zatím způsobuje zmatek.

Služba Meta Verified je dostupná za 11,99 dolaru (kolem 270 korun v přepočtu) při koupi ve webové aplikaci a 14,99 dolaru (zhruba 340 korun v přepočtu) na zařízeních Android nebo iOS kvůli poplatkům, které si berou provozovatelé obchodů s aplikacemi.