Představte si, že máte po svém boku neustále k dispozici chytrého asistenta, který vám pomáhá s orientací v záplavě informací. Přesně tak funguje Comet. Není to jen další prohlížeč, jeho srdcem je umělá inteligence Perplexity, která nahrazuje tradiční vyhledávání. V postranním panelu máte neustále k dispozici chatbota, který vám na požádání shrne jakýkoliv článek, odpoví na doplňující otázky nebo dokonce pomůže s odesláním e-mailu.

Proč by ale firma rozdávala svůj prémiový produkt zdarma? Odpověď je jednoduchá, jde o geniální strategický tah. Perplexity si je vědomo, že v souboji o budoucnost prohlížečů, kde se stále více prosazuje AI, rozhodne rychlost a velikost uživatelské základny. Tím, že nyní nabídne svůj pokročilý produkt masám, se snaží vybudovat si silnou a loajální komunitu dříve, než se giganti jako Google plně probudí.

Celá akce je navíc jen začátek mnohem většího plánu. Společnost již potvrdila, že usilovně pracuje na mobilní verzi prohlížeče, která je pro masové přijetí naprosto klíčová. Dlouhodobá vize pak počítá s ještě hlubší integrací AI do našich každodenních činností. Comet je tedy jen první vlaštovkou v nové éře inteligentních prohlížečů.