Nintendo sice i v USA své reklamace a opravy se zákazníky řeší samo, nutně ale zařízení své výroby přímo neopravuje. Na to platí firmu třetí strany s názvem United Radio sídlící v New Yorku, která zpracovává opravy konzolí Nintendo Switch z výrazné části Spojených států.

Jeden z tamních pracovníků se rozhodl o svou zkušenost pod zárukou anonymity podělit s webem Kotaku. Ten nezávisle ověřil, že zdroj pracoval na vysoké pozici ve zmíněné firmě. Množství Joy-Conů mířících k opravě bylo podle něj „velmi stresující“, což vyústilo v „hodně“ chyb při opravách.

Na Joy-Conech se opravovala především jedna výrazně rozšířená závada; drift. Ovladač tak třeba vaší postavou ve hře lehce pohyboval i přesto, že jste na ovladač nesahali. Kvůli této časté závadě už Nintendo čelilo celé řadě soudních sporů, a nakonec se zákazníkům za problém omluvilo.

K chybám při opravám docházelo i z důvodu nezkušenosti zaměstnanců. Řada z nich totiž ve firmě delší dobu pracovat nechtěla, a tak zde chyběli zkušení opraváři. Na plný úvazek mohli zaměstnanci přejít po třech měsících práce, mnoho z nich ale nezvládlo ani dva a půl měsíce.

Navíc celá řada pracovníků ani nemluvila anglicky, nebo byla jejich schopnost jazyk ovládat omezená. Až dvě třetiny zaměstnanců pocházely z řad Vietnamců. Další jazyky, kterými zaměstnanci mluvili, byly ještě španělština, svahilština a další jihoasijské jazyky. Podle zdroje to byli právě tito zaměstnanci, kteří „se drželi nejdéle“.

Podle zdroje byly závadné Joy-Cony mezi lety 2017 a 2018 nahrazované novými kousky, od té doby jsou ale pracovníci Nintendem nuceni je opravovat. Toto tempo už pro firmu nebylo jednoduché. Během čtyř dní museli opravit 90 % příchozích Joy-Conů a to nehledě na to, zda firma v tu chvíli měla dostatek zaměstnanců.

V jednom z případů výrazného pochybení poslala opravářská firma zákazníkovi Switch s daty a účtem jiného uživatele. Od té doby se při neúspěšné verifikaci sériového čísla obsah konzole maže, což pro změnu vede k případům, kdy se opravený Switch vrací bez vašich dat a nahraného postupu.

Závislost Nintenda na firmách třetích stran se nelimituje pouze na opravy. Tento herní vydavatel nedávno čelil problémům i ve svém domácím státě Washingtonu. Jeden z pracovníků podal stížnost k americké Národní radě pro pracovní vztahy. Záležitost je zatím v řešení.