
Magazín · Novinky · ve čtvrtek 28. 8. 2025 09:46
NVIDIA v tichosti vylepšuje DLSS a vydává nové SDK pro vývojáře
Společnost NVIDIA vydala dvě klíčové aktualizace pro herní vývojáře: DLSS SDK 310.4.0 a Streamline SDK 2.9.0. Nejde o aktualizace, které by přinášely nové funkce měnící pravidla hry, ale o důležitý krok v evoluci, který se zaměřuje na stabilizaci stávajících technologií.
Hráči se sice nedočkají nových funkcí, ale v budoucnu se mohou těšit na čistší obraz. Aktualizace se specificky zaměřuje na řešení přetrvávajících problémů s kvalitou obrazu, jako je takzvaný ghosting (rozmazané stopy za pohybujícími se objekty) a problikávání, což byla dlouhodobá kritika některých implementací DLSS.
Pro vývojáře je klíčová zejména aktualizace balíčku Streamline SDK. Jde o jednotný a open-source framework, který jim umožňuje do hry snadno implementovat celou sadu technologií NVIDIA (DLSS, Frame Generation, Ray Reconstruction, Reflex). Stabilnější verze znamená méně komplikací při vývoji.
Je třeba připomenout, že DLSS SDK není jen o zvyšování výkonu. Pohání i technologii DLAA (Deep Learning Anti-Aliasing), která využívá stejnou AI, ale při nativním rozlišení.
Zdroj: Tomáš Otáhal, indian-tv.czJak a proč se DLSS a AI upscaling dostal do mainstreamu?