NVIDIA vydala nový plugin, který umožňuje vývojářům implementovat technologii DLSS 4 do projektů vytvořených v Unreal Engine 5, konkrétně ve verzích 5.2 až 5.6. Zatímco podpora pro starší verze páté generace Unreal Enginu již existovala, aktuálně zpřístupňuje nejnovější nástroje i pro vývojáře pracující s verzemi 5.5 a 5.6, které byly uvolněny nedávno.

Samotná technologie DLSS 4, představená v lednu spolu s grafickými kartami řady GeForce RTX 50, představuje další krok v AI renderování. Zahrnuje funkce jako Super Resolution, Frame Generation, Multi-Frame Generation a Ray Reconstruction. Ačkoliv některé z těchto pokročilých funkcí jsou exkluzivní pro karty řady RTX 50, technologie DLSS 4 jako celek je využitelná na všech grafických kartách s podporou RTX.

Zásadní novinkou, na které DLSS 4 staví, je nový NVIDIA Transformer model, který teprve před několika dny opustil beta fázi. Tento model přináší oproti dříve používanému CNN modelu (nasazenému ve verzích DLSS 1 až 3.5) několik výhod. Podle dostupných informací spotřebovává o 20 % méně grafické paměti (VRAM), což umožňuje efektivnější běh her.