
Magazín · Novinky · ve čtvrtek 2. 10. 2025 17:17
Meta začne využívat konverzace s AI pro cílení reklamy, Evropské unie se však změna zatím netýká
Podle oficiálního oznámení společnosti Meta vstoupí nová pravidla v platnost 16. prosince, přičemž uživatelé budou o změně informováni od 7. října. Cílem je další prohloubení personalizace. Firma uvádí příklad, kdy konverzace o turistice povede k zobrazování reklam na turistické vybavení, doporučení na turistické skupiny nebo příspěvků od přátel na související témata.
Společnost rovněž uvádí, že nebude analyzovat citlivá témata. Do reklamních dat se údajně nemají promítat informace o náboženském vyznání, sexuální orientaci, politických názorech, zdraví nebo etnickém původu.
Nejdůležitější informací pro české uživatele je však geografické omezení této novinky. Meta potvrdila, že změna se zpočátku nebude týkat Evropské unie a Jižní Koreje. Ačkoliv firma neuvedla přesný důvod, je téměř jisté, že za touto výjimkou stojí přísná legislativa na ochranu osobních údajů v těchto regionech, především evropské nařízení GDPR.
V regionech, kde bude novinka spuštěna, nebudou mít uživatelé na výběr. Podle zprávy deníku The Wall Street Journal nebude existovat žádná možnost, jak analýzu konverzací pro reklamní účely vypnout. Bude platit jednoduché pravidlo, pokud používáte chatbota od Mety, vaše konverzace budou analyzovány. Absence jakékoliv uživatelské volby je jedním z nejvíce kritizovaných aspektů.
Zdroj: Unsplash / Muhammad AsyfaulMeta zvažuje licencování AI Gemini od Googlu