Americká společnost Meta oznámila návrat rozpoznávání obličejů na platformy Facebook a Instagram s cílem bojovat proti podvodům a pomoci uživatelům při ztrátě přístupu k jejich účtům. Tato technologie byla před několika lety odstraněna po široké kritice, ale nyní se opět vrací. Prvním cílem je detekovat podvodné reklamy, které zneužívají tváře celebrit a veřejně známých osobností.

Pokud systémy Meta rozpoznají podezřelou reklamu, která obsahuje tvář veřejné osobnosti, porovná obraz s profilovými fotografiemi na Facebooku a Instagramu. V případě, že bude nalezena shoda a reklama bude označena jako podvodná, systém ji automaticky zablokuje. Proces je podle Meta rychlejší a přesnější než manuální kontrola.

Druhou funkcí, kterou Meta testuje, je obnova účtu pomocí video selfie. Uživatelé, kteří ztratili přístup ke svým účtům, mohou nahrát krátké video sebe sama, které Meta porovná s jejich profilovými fotografiemi. Právě tato možnost by měla zvýšit zabezpečení účtů a znesnadnit přístup hackerům používajícím ukradené přihlašovací údaje.