Meta dlouhodobě čelí tlaku Evropské unie, která požaduje změny v zobrazování reklam na Facebooku a Instagramu. V reakci na to společnost výrazně snížila cenu za předplatné bez reklam. Od poloviny listopadu zaplatí uživatelé přes web 6 eur měsíčně, zatímco na zařízeních s iOS nebo Androidem je cena stanovena na 8 eur měsíčně. Každý další účet vyjde na 4 nebo 5 eur podle platformy. Dosavadní předplatitelé budou automaticky převedeni na nový cenový model.

Kromě zlevnění předplatného zavádí Meta novou alternativu pro uživatele, kteří nechtějí platit. Mohou si vybrat možnost méně personalizovaných reklam, které se budou řídit jen základními údaji, jako je věk, pohlaví nebo poloha. Tyto reklamy však často neodpovídají zájmům uživatelů, což snižuje pravděpodobnost interakcí. Aby Meta omezila finanční dopady tohoto kroku, plánuje zavést nepřeskočitelné reklamy, které se budou zobrazovat na celou obrazovku.

Meta se tímto krokem snaží předejít dalším sankcím ze strany EU, která společnost již dříve obvinila z porušení pravidel Digital Markets Act (DMA). V červenci bylo zjištěno, že model „zaplať nebo souhlas“ není v souladu s pravidly. Vyšetřování tohoto případu stále probíhá, a pokud Meta prohraje, může čelit pokutě až ve výši 10 % ročního globálního obratu.