Populární řetězec McDonald’s oznámil, že končí dvouletý experiment s automatizovanými drive-thru objednávkami, který provozoval ve spolupráci s technologiemi IBM v přes sto restauracích. Od konce července budou zákazníci opět objednávat u lidí.

Jako součást tohoto rozhodnutí McDonald’s také ukončuje své partnerství s IBM v oblasti automatizovaného přijímání objednávek (AOT). Přesto společnost zvažuje spolupráci s dalšími potenciálními partnery pro budoucí projekty AOT. „Ačkoli jsme dosáhli určitých úspěchů, vidíme příležitost pro širší průzkum řešení hlasového objednávání,“ uvedl Mason Smoot, hlavní ředitel restaurací McDonald’s ve Spojených státech amerických.

McDonald’s plánuje prozkoumat další možnosti a do konce roku učinit informované rozhodnutí o budoucím řešení hlasového objednávání. Smoot poznamenal, že spolupráce s IBM poskytla společnosti důvěru v to, že hlasové objednávky budou hrát roli v budoucnosti drive-thru služeb.

Cílem původního testu bylo zjistit, zda může AOT zrychlit obsluhu a zefektivnit operace. Automatizací objednávek u drive-thru doufaly restaurace, že eliminují potřebu personálu pro přijímání objednávek, což by mohlo vést k redukci počtu pracovníků potřebných pro provoz restaurace nebo umožnit přesunutí zdrojů do jiných oblastí podnikání.