Kdy naposledy jste viděli nějaký mobil od LG? Nemyslíme na fotce, ale „v terénu“. No, asi už to bude nějaký ten měsíc, možná i rok. Telefony značky LG dlouhodobě bojují s nezájmem i silnou konkurencí. Mobilní divize korejského technologického gigantu se proto už šestým rokem pohybuje v červených číslech. Nemůžeme se tedy divit rozhodnutí managementu seškrtat náklady.

Úspory zasáhnou především produkci mobilních telefonů nižší a střední třídy. V této oblasti LG ztrácí za početnou čínskou konkurencí, která s několika výjimkami (americký Apple a korejský Samsung) zcela ovládla žebříček desítky největších výrobců mobilních telefonů. Ještě v roce 2013 si v TOP desítce držela značka LG třetí místo.

LG hodlá levné mobily zcela outsourcovat. Z korejské značky zůstane jen logo a pár předinstalovaných aplikací, mobil samotný dodá externí firma. Uvolněné kapacity v oblasti výzkumu a vývoje hodlá management přeorientovat na sféru prémiových mobilů, jejichž výrobu LG zachová i nadále. Ani tady se sice LG v posledních letech moc nedařilo, ale odvahu experimentovat firmě upřít nemůžeme. 

Není to tak dávno, co byl uveden na trh mobil LG Wing s druhým displejem, který se vyklápí netradičně do strany. Vzniká tak jakési téčko, na kterém můžete jednu spustit jednu aplikaci na šířku a jednu na výšku. Kuriózní mobil sice zajistil LG publicitu, ale prodejní úspěchy se i díky vysoké ceně a nepříliš zajímavým parametrům nedostavily. Každopádně jsme zvědaví, jak dopadnou další experimenty pod značkou LG.