Společnosti ByteDance, Google a Meta spolu soupeří o vedoucí pozici v oblasti krátkých videí. Čínský TikTok překonal v září hranici jedné miliardy aktivních uživatelů měsíčně a odhadovalo se, že hranici 1,5 miliardy překoná někdy v tomto roce. Od té doby jsme se ale nedověděli žádnou novinku.

Google ale informuje, že konkurenci šlape na paty. YouTube Shorts totiž údajně používá přes 1,5 miliardy lidí každý měsíc, přičemž toto číslo zahrnuje pouze ty registrované. Zatím to ale vypadá, že prioritou YouTube jsou stále ještě dlouhá videa. Jako vedlejší produkt investic do Shorts totiž existuje funkce, jejíž úkolem je přivádět diváky z feedu krátkých videí na kanály s těmi dlouhými.

Platforma YouTube prý lépe odráží realitu dnešního diváka, který s videem pracuje v různých časech a na různých místech během dne. Uživatelé mají občas tendenci se na videa ani pořádně nesoustředit a nechat je běžet v pozadí, případně zabíjejí čas pouhým scrollováním ve feedu Shorts. Naopak, když mají více času, podívají se na delší video.

Krátká videa na platformách TikTok, Shorts a Reels jsou známá i tím, že se jednodušeji stávají virálními. Kupříkladu tvůrce Ian Boggs získal přes čtyři miliardy zhlédnutí na YouTube, z toho 73 % právě díky Shorts. Mezi roky 2021 a 2022 získal 5 milionů odběratelů. YouTube dále tvrdí, že i Rosanně Pansino se vyplatila krátká videa, od jejich nahrávání prý zdvojnásobila svou sledovanost.

Z toho je tedy zřejmé, že v krátkých videích může být budoucnost. Společnosti také dělají vše pro to, aby právě jejich platforma byla tou nejlepší, vydávají různé aktualizace a zavádí speciální fondy a další způsoby odměn pro tvůrce.