Funkce “trial Reels” vznikla jako reakce na časté obavy tvůrců, kteří se zdráhají publikovat obsah s nejistým přijetím. Podle vyjádření Mety se mnozí z nich cítí nervózní, když mají sdílet videa, u nichž není jasné, zda zaujmou. Díky těmto zkušebním Reels nyní mohou autoři své experimenty představit novému publiku, zatímco jejich pravidelní sledující zůstanou ušetřeni případného zklamání.

Při nahrávání videa mohou tvůrci zvolit přepínač trial, který zajistí, že se Reels neobjeví na jejich profilové mřížce ani se nebudou primárně servírovat sledujícím. Místo toho se tato videa doporučí uživatelům, kteří účet dosud nesledují. Meta ovšem upozorňuje, že nelze zcela vyloučit, že někdo z followerů video nezaznamená jinde, například v přijatých zprávách nebo v sekci doporučení.

Po 24 hodinách dostanou tvůrci možnost nahlédnout do statistických údajů o svém zkušebním videu, kde uvidí počet zhlédnutí, sdílení, lajků i komentářů. Tvůrci tak mohou bez velkého tlaku otestovat nové nápady, než je představí hlavnímu publiku.