
Magazín · Novinky · v pondělí 13. 10. 2025 15:00
Instagram testuje nové menu s Reels a zprávami v popředí, firma reaguje na změnu chování uživatelů
Proměna Instagramu, která probíhá již několik let, dosáhla svého symbolického vrcholu. Spuštěním testu nového menu, které dává na první místo videa Reels a soukromé zprávy, vedení společnosti Meta v podstatě oficiálně pohřbívá původní myšlenku aplikace. Instagram již není primárně o sdílení fotografií. Je to stroj na konzumaci obsahu a nástroj pro soukromou komunikaci.
Cílem je přizpůsobit aplikaci reálnému chování uživatelů. Podle Mosseriho stály za většinou růstu Instagramu v posledních letech právě krátká videa Reels a soukromé zprávy. Nové uspořádání, kde jsou tyto dvě funkce na prvních dvou pozicích, je tedy jen logickým odrazem reality. Součástí testu je i možnost jednoduše přejíždět mezi jednotlivými záložkami gestem přejetí prstem.
Pro dlouholeté uživatele, kteří si pamatují Instagram jako aplikaci pro sdílení fotografií, může být změna zpočátku nepříjemná. Mosseri si je vědom, že zvyknout si na nové rozložení může nějakou dobu trvat. Právě proto je účast v testu prozatím zcela dobrovolná.
Jde o strategickou nutnost v boji o pozornost. Meta si totiž nemůže dovolit ignorovat trendy, které diktuje konkurence, jako je třeba TikTok.
Zdroj: Alexander Shatov / UnsplashInstagram zavádí ceny pro tvůrce, místo peněz však bude rozdávat jen zlaté prsteny