Adam Mosseri, šéf Instagramu, nově ohlásil hned několik novinek, které na jeho platformu míří. Zaměřit se mají na tvůrce a eliminaci využívání cizího obsahu ve svých příspěvcích. Chce prý zajistit, aby zmínku u obsahu dostali ti, kteří si to zaslouží.

Pro všechny bude nově dostupné i označení produktů v příspěvcích, hlavní je ale právě zmíněný bod podpory originálních příspěvků. Mosseri řekl, že si za tvorbu nového obsahu uživatelé zaslouží více než za jeho bezhlavé znovunahrání na platformu. Instagram se má do této problematiky více opírat.

Meta ukázala, že své platformy vidí do budoucna jako prostor pro tvůrce spíše než jen pro propojování komunit lidí. Jak Facebook, tak Instagram tak v poslední době učinily velké kroky k podpoře tvůrců. Například jde o nástroje pro prodej produktů.

Společnost si je popularity krátkých videí vědoma. Právě proto k nim upíná velkou část svého úsilí. Snad všichni, kdo si na Instagramu projížděli Reels, ví, že se mohou zdát být až klonem TikToku. Velká část obsahu je totiž sdílená právě z něj, a tak zde nechybí ani logo konkurenční sociální sítě. Řešením by bylo snížení dosahu podobného sdíleného obsahu.

Mosseri se svěřil i s tím, že identifikace originálního obsahu není jednoduchá a algoritmy pro ni se budou muset s časem vyvíjet. Velkým problémem by novinka mohla být pro řadu účtů s až miliony sledujících, které na sdílení cizího obsahu staví.

Snaha o podporu originálního obsahu na platformách Mety není nic nového, že většina populárního obsahu míří odjinud je totiž faktem. Ačkoli totiž Instagram i Facebook obsah zprostředkovávají milionům uživatel, nový obsah se objevuje spíše na Redditu, Twitteru či TikToku. Společnost tak musí přijít na to, jak současný stav otočit. Změna na úrovni algoritmu, který určuje to, co miliony lidí uvidí, je dobrým začátkem.