Instagram brzy nabídne uživatelům možnost zcela obnovit algoritmus, který stojí za personalizovanými doporučeními v sekcích Feed, Reels a Prozkoumat. Novinka, kterou Meta zatím označuje jako „test“, má být postupně zpřístupněna po celém světě. Funkce umožní uživatelům zvolit možnost resetovat doporučený obsah v nastavení aplikace a získat tak nový začátek.

Ačkoliv novinka nabízí uživatelům šanci přizpůsobit obsah jejich současným preferencím, společnost Meta zdůrazňuje, že samotné obnovení neodstraní žádná data uložená aplikací a nijak neovlivní způsob, jakým Instagram zobrazuje reklamy. Pro přizpůsobení reklam má aplikace oddělené nastavení.

Meta prezentuje tuto funkci jako součást svého úsilí o zlepšení bezpečnostních funkcí pro dospívající uživatele. Kromě resetovací funkce Meta nedávno zavedla také teen účty s přísnějšími nastaveními soukromí a nástroji, které zabraňují zobrazování škodlivého obsahu mladším uživatelům.