Po letech čekání se uživatelé iPadů dočkali. Když se aplikace na tabletu spustí, otevře se přímo do proudu Reels, takže uživatel má okamžitý přístup k krátkým videím. Novinkou je i možnost řadit příspěvky a Reels chronologicky, což znamená, že nejnovější obsah se objevuje nahoře, a ne podle doporučení algoritmu. Je to návrat k modelu, který byl kdysi pro sociální sítě samozřejmostí a který se teď, možná trochu nostalgicky, vrací i do mobilní verze Instagramu.

Samotný redesign se snaží naplno využít větší displej iPadu. Komentáře u Reels se objevují hned vedle přehrávaného videa, takže už není nutné neustále posouvat obrazovku. Stránka se zprávami pak zobrazuje doručenou poštu přímo vedle probíhající konverzace, což je řešení velmi podobné webové verzi Messengeru, kde se dá mezi okny plynule přepínat.

Celý tento krok působí o to zajímavěji, když si člověk vzpomene na to, co šéf Instagramu Adam Mosseri prohlásil ještě před dvěma lety. Tehdy na síti X napsal, že uživatelů iPadu není dostatek na to, aby vývoj dostal prioritu, a že tým je plně zaměstnaný jinými projekty.

Dnes se tak ukazuje, že strategie se změnila, protože Meta už nechce, aby její klíčová platforma na iPadu působila jako outsider a jen doplňovala zážitek přes web.