Instagram ukázal velké „osvěžení brandingu“. To v o něco smysluplnějších slovech znamená, že přepracovali některé marketingové materiály a jen málo znatelně pozměnili logo. Tentokrát s „osvěžením“ přichází i o něco zajímavější změna, Instagram totiž ukazuje vlastní fonty.

Rodina Instagram Sans je podle platformy inspirována logem a celkovým duchem sítě. Jde vlastně o mix písmen, která najdete snad v každém sans fontu, a písmen, která jsou tvořena ručně. To zaručí přinejmenším nevšední vizáž fonty napsaného obsahu.

Fonty se od sebe různí. Zatímco jeden neodlišuje nic víc než atypické zakončení písmena „Q“, u jiných třeba r skoro ani nevypadá jako písmeno. Instagram říká, že jsou fonty designovány s vědomím, že se od nich očekává podpora mnoha jazyků, mezi nimiž je snad i čeština.

Co odlišné fonty Instagramu přinesou je jasné; unikátnost. Pokud budou použity třeba v textu v Reels, okamžitě je to oddělí od čisté kopie z konkurenční sítě TikTok. Takže i když třeba o něco kroutivější „x“ moc nezmění, pořád je to alespoň něco.

Otázkou je, jak se k novým fontům postaví uživatelé. Nejspíš i kvůli tomu platforma volí volnější tempo implementace.