Technologický gigant Google na svém oficiálním blogu zdůraznil, že investoval značné zdroje do přepracování svých interních procesů a služeb, aby byly v souladu s požadavky Aktu o digitálních službách (DSA), jenž byl vydán Evropskou komisí.

V příspěvku Google uvádí: ,,V uplynulém roce Evropská unie přijala nový legislativní rámec známý jako DSA, jehož ambicí je sjednotit pravidla pro online obsah na celoevropské úrovni. V reakci na to jsme provedli komplexní revizi našich dlouhodobých strategií v oblasti důvěry a bezpečnosti...“

Mezi klíčové iniciativy společnosti patří rozšíření Centra pro transparentnost reklam, posílení výzkumu v oblasti transparentnosti a zlepšení procesů moderace obsahu. Google také plánuje založit nové Centrum transparentnosti pro interní politiky a provádět hloubkové analýzy rizik.

Cílem evropských regulací DSA je vytvořit jednotný rámec pro moderaci online obsahu v celé EU. DSA stanovuje několik základních požadavků pro webové stránky v těchto kategoriích, včetně opatření proti nelegálním příspěvkům, možnosti nahlášení takových příspěvků a omezení reklamního cílení na základě osobních charakteristik uživatelů. Kromě toho je zde povinnost sdílet data s výzkumnými institucemi a úřady.

Novým pravidlům se přizpůsobuje také společnost Meta, jak jsme vás samostatně informovali zde.