Nový nástroj, který Google oficiálně spouští po úspěšném testování v Search Labs od června, funguje jednoduše. Po zadání dotazu do vyhledávače se uživateli zobrazí nová možnost, kam může zadat názvy webových stránek, kterým důvěřuje. Výsledky se následně obnoví a zobrazí speciální sekci "z vašich zdrojů", kde bude obsah z těchto stránek viditelně upřednostněn. Nastavení se ukládá k uživatelskému účtu.

Ačkoliv to Google oficiálně nepřiznává, zavedení Preferovaných zdrojů je vnímáno jako přímá odpověď na sílící kritiku klesající kvality vyhledávání. Mnoho uživatelů si v posledních letech stěžuje, že výsledky jsou zaplaveny nekvalitním, pro SEO optimalizovaným obsahem a AI-generovaným balastem. Nová funkce dává uživatelům nástroj, jak tento informační šum proříznout a najít obsah ze zdrojů, kterým již věří.

Pro vydavatele a tvůrce obsahu se tímto krokem otevírá zcela nové pole působnosti. Vedle tradičních výzev k lajku nebo odběru na sociálních sítích se nyní objeví nová: "Přidejte si nás do preferovaných zdrojů na Googlu." Stát se preferovaným zdrojem pro tisíce čtenářů se může stát klíčovou metrikou loajality a zaručeným zdrojem stabilní návštěvnosti, nezávislé na rozmarech hlavního algoritmu.