Google se do řady odvětví pustil pozdě. Jako příklad můžeme zmínit třeba neslavné Google+, kterým se společnost snažila proniknout mezi sociální sítě. Je tu ale jedno odvětví, kde byl Google mezi technologickými giganty průkopníkem. Když se totiž v roce 2013 začala objevovat svědectví o testování brýlí rozšířené reality, vzbudilo to v technologických nadšencích značná očekávání.

Google Glass ale nikdy nedokázaly tahle očekávání naplnit. Šlo vlastně o rám brýlí, který vám před okem držel transparentní displej. Od začátku ale produkt nebyl připraven pro využití širokou veřejností a cenovku 1 500 dolarů (v přepočtu 35 000 Kč) dokázala hrstka funkcí obhájit u málokoho. Kromě toho bylo zařízení kvůli svému vzhledu často terčem posměchu.

Společnost se tak se svým produktem přeorientovala na firmy a představila další generaci produktu, Google Glass Enterprise. Právě prodeje tohoto kousku teď definitivně končí. Softwarovou podporu pro současné uživatele těchto zařízení Google udrží do září/septembra.

I po zlevnění a přeorientování produktu se ale společnosti evidentně nepodařilo naplnit to, co od produktu očekávala. Krok „odchodu“ z prostoru rozšířené reality přichází, když se další firmy naopak snaží do tohoto prostoru dostat. Apple své AR brýle připravuje už roky, a že její plány tímto směrem směřují už potvrdila i Meta.

Je ale nutné konstatovat, že konec Google Glass Enterprise neznamená definitivní opuštění AR ze strany společnosti. O žádném podobném připravovaném produktu ale nevíme.

Pokud se o AR chcete dozvědět víc, můžete se kouknout na naše video na toto téma.