Platforma YouTube si za posledních několik let prošla řadou klíčových změn. V očích svých uživatelů už si nepřála být viděna jako pouhá služba pro sdílení video obsahu, nýbrž jako sociální síť, která je použitelná i pro jiné způsoby interakce s komunitou. Jedním z prvků, kterým softwarový gigant Google v roce 2017 vložil svou důvěru, byly Stories. Ty se však nikdy nedočkaly popularity, ve kterou firma doufala, a tak za měsíc definitivně skončí.

Stories byly dokonalým příkladem toho, že ne vždy má smysl přejímat funkce od konkurenční služby. To, že fungují dobře tam – momentálně se bavíme o Instagramu – totiž rozhodně neznamená, že se uchytí i jinde. Je dobré zmínit, že koncept původně vznikl na Snapchatu, ale přiznejme si, že daleko významnější roli hraje právě na platformě od Mety (ta tedy měla na ono kopírování naopak štěstí).

Podobně jako na oblíbené platformě pro sdílení (zejména) obrázků měly Stories (původně však Reels) sloužit jako prostředek pro dodatečnou komunikaci tvůrců se sledujícími. Odhalovat v nich mohli skryté záběry, lákat na chystaná videa nebo sdílet krátké aktualizace, které po chvilce zmizí. Funkce se ale nikdy moc neuchytila, využívalo ji relativně málo tvůrců, a navíc k ní neměl přístup každý.

V blogovém příspěvku, na který upozornil server The Verge, Google oznámil, že Stories definitivně zmizí 26. července letošního roku. Společnost sice celý krok prezentuje tak, že jej vlastně činí proto, aby upoutala větší pozornost na krátká videa formátu Shorts nebo komunitní příspěvky, ale je více než do očí bijící, že ve skutečnosti není až tolik motivován těmito pozitivními faktory.

„Komunitní příspěvky YouTube jsou skvělou volbou, pokud chcete sdílet drobné aktualizace, zahájit konverzaci nebo propagovat svůj YouTube obsah svému publiku. Mezi tvůrci, kteří používají příspěvky i Stories, mají příspěvky v průměru mnohonásobně více komentářů a lajků než Stories,“ vysvětluje Google.

„Pokud chcete vytvářet krátký video obsah nebo oslovit nové publikum, je YouTube Shorts tou správnou volbou! Mezi tvůrci, kteří používají Shorts i Stories, mají Shorts v průměru mnohonásobně více odběratelů než Stories,“ rozebírá dále Google to, proč vlastně vůbec nevadí, že Stories končí.