Obchod s aplikacemi Google Play, který slouží jako hlavní a pro většinu uživatelů i jediný zdroj softwaru pro miliardy zařízení s operačním systémem Android po celém světě, prochází v posledním období velmi dramatickou redukcí své nabídky. Podle nové analýzy totiž klesl celkový počet aplikací dostupných v Google Play od začátku roku 2024 do současnosti téměř o polovinu. Konkrétně jde o velmi výrazný pokles o zhruba 47 %.

Zatímco ještě na začátku roku 2024 tento obchod podle dat Appfigures hostil přibližně 3,4 milionu různých aplikací z celého světa, nyní je jich v nabídce dostupných jen kolem 1,8 milionu. Během zhruba 16 měsíců tak z obchodu zmizelo přibližně 1,6 milionu aplikací.

Velmi výrazný úbytek aplikací však podle zjištění firmy Appfigures není součástí nějakého širšího globálního trendu týkajícího se všech mobilních platforem. Konkurenční obchod Apple App Store, určený pro zařízení se systémem iOS, totiž ve stejném sledovaném období zaznamenal naopak mírný nárůst počtu dostupných aplikací. Konkrétně z přibližně 1,6 milionu na současných 1,64 milionu aplikací.

Výrazný pokles počtu aplikací je tedy specifickým jevem týkajícím se platformy Google Play. Samotná společnost Google v reakci na dotaz médií potvrdila, že hlavním důvodem tohoto úbytku jsou její vlastní aktivní kroky a záměrné zpřísnění pravidel a kontroly kvality obsahu na platformě.