Technologický gigant Google využil příležitost Světového dne hesel k prezentaci svých nejnovějších bezpečnostních úspěchů a k odhalení dat o adopci tzv. passkey, které byly dosud použity více než miliardkrát 400 miliony účty Google.

Společnost uvedla, že od svého zavedení v roce 2022 se passkey staly populárními díky své rychlosti a jednoduchosti – uživatelé k přihlášení potřebují pouze odblokovat své zařízení pomocí otisku prstu, skenu obličeje nebo PIN kódu.

Během posledních 12 měsíců adopce této technologie vzrostla, když ji začaly využívat společnosti jako Amazon, 1Password, Dashlane a Docusign, a přidaly se tak k firmám jako eBay, PayPal a WhatsApp. Google se pochlubil, že uživatelé Kayaku se díky passkey přihlašují o 50 procent rychleji a Dashlane zaznamenal 70% nárůst konverzí díky novému způsobu přihlášení.

Google také plánuje rozšířit použití passkey na uživatele, kteří jsou v nejvyšším riziku cílených útoků, jako součást svého Advanced Protection Program (APP). Program je určen osobám jako jsou pracovníci volebních kampaní, kandidáti, novináři a pracovníci v oblasti lidských práv. Tradičně vyžadoval APP použití hardwarových bezpečnostních klíčů jako druhého faktoru, ale brzy bude možné se zaregistrovat i s použitím passkey.