První a nejvýraznější novinkou, která se začíná uživatelům objevovat, je zavedení nové záložky Nákupy. Gmail do ní bude automaticky shromažďovat veškeré e-maily související s objednávkami a doručováním zásilek. Uživatelé tak budou mít všechny informace o svých nákupech přehledně na jednom místě. Systém navíc u balíčků, které mají dorazit v daný den, zobrazí informační kartu přímo na vrchu primární složky doručené pošty s tlačítkem pro rychlé sledování zásilky.

Druhé vylepšení, které dorazí v následujících týdnech, se týká záložky Promoakce. Nově bude možné si nechat reklamní e-maily seřadit podle relevance. Gmail pomocí AI vyhodnotí, se kterými značkami a nabídkami uživatel v minulosti nejvíce interagoval, a upřednostní je. Kromě toho bude systém posílat upozornění na blížící se konec platnosti zajímavých slev a akcí.

Cílem obou funkcí je snížit informační zahlcení a ušetřit uživatelům čas i peníze. V době neustálých online nákupů a záplavy marketingových e-mailů se Gmail snaží automaticky vytáhnout na povrch ty nejdůležitější a časově nejcitlivější informace.