Facebook své plány na zobrazování reklam uvnitř her na virtuální realitu nikterak netají. Součástí poznámek k aktualizaci softwaru bylo minulý měsíc to, že se začnou testovat reklamy v některých hrách.

Společnost teď říká, že kromě zdarma dostupných titulů se funkce rozšíří i na ty placené. Prvními takovými hrami budou 1v1 střílečka Blaston od Resolution Games a hry od „pár dalších vývojářů“.

Reklamy se podle Facebooku začnou v těchto titulech objevovat v příštích týdnech a stanou se způsobem, jak si vývojáři - a ostatně i Facebook - můžou ze hry vydělat více.

Přečtěte si také: Zadky nakopete později, protože Bulletstorm VR nakonec letos nevyjde

Na základě jediného obrázku funkce, který se dostal ven, to vypadá, že reklamy se budou zobrazovat prostřednictvím dynamických billboardů, které by vývojáři mohli rozmístit po hře.

Facebook dále slibuje, že k personalizaci reklam nebude využívat žádná data ze samotného Questu, jako jsou záběry z kamer, výška, zvuky z mikrofonu nebo váha.

„Až uvidíme, jak testy dopadnou a zohledníme zpětnou vazbu od vývojářů a komunity, poskytneme více informací o tom, kdy by se mohly reklamy začít zobrazovat ve hrách, a také vydáme pokyny pro firmy a vývojáře, kteří by měli zájem o reklamu v Oculus 2,“ prohlásil Facebook.

Společnost dále říká, že chce, aby vývojáři při přidávání reklam do VR světa díky jejich funkcím „prozkoumali způsoby propagace, které jsou pro VR unikátní“.

Teoreticky se s virtuální realitou zacílování reklamy posouvá na úplně nový level. S monitoringem očí či výrazů obličeje by se totiž inzerentům, ale hlavně zprostředkovatelům, otevřelo mnoho dveří, které se před tím zdály mnohem vzdálenější. Otázkou tady každopádně zůstává bezpečnost. Ale to už zacházíme do míst, která spíš nahazují, kam by takové technologie mohly reklamy během pár let posunout, tohle je totiž teprve první krok, po kterém může přijít hodně.