V současné době Evropská unie klade do cesty technologického giganta Google překážky, přičemž hrozí, že jej přinutí k odprodeji části jeho reklamního prostoru. Nedávná zpráva vydaná Evropskou komisí uvádí, že Google zneužívá své dominantní pozice na trhu, čímž prý porušuje pravidla proti monopolu.

Evropská komisařka pro hospodářskou soutěž, Margrethe Vestagerová, prohlásila: „Naše počáteční obavy spočívají v tom, že Google by mohl využít své silné pozice na trhu k prosazování svých vlastních služeb. To by mohlo poškodit nejen konkurenty Googlu, ale také zájmy vydavatelů a zvýšit náklady pro inzerenty. Pokud by se toto potvrdilo, praktiky Googlu by byly v rozporu s našimi pravidly pro hospodářskou soutěž.“

Reklamní prostor, jak se zdá podle názorů regulátorů Evropské unie, se stává skutečným problémem. Evropská unie proto doporučuje, aby Google prodal své reklamní nástroje a tak otevřel tuto část trhu svým konkurentům. Změna politiky společnosti by totiž problém údajně nevyřešila.

Podle nedávného vyšetřování EU společnost Google od roku 2014 využívá své dominantní pozice na trhu tím, že upřednostňuje své vlastní služby na své burze reklam, což má za následek omezení výběru pro inzerenty.