Google údajně povolil reklamy cílené na jedince mladší 18 let i přesto, že má dlouhodobě platný zákaz reklamního cílení na nezletilé. Interní pokyny uvnitř společnosti vedly k tomu, že se kategorie uživatelů neoficiálně označovala jako „unknown“, přičemž analýzy naznačovaly vysoký podíl nezletilých diváků. Za účasti Mety a mediální agentury Spark Foundry byla spuštěna pilotní reklamní kampaň v Kanadě a později rozšířena do USA.

Po medializaci celé záležitosti společnosti Google a Meta rychle zareagovaly a zrušily plány na další expanzi, která měla zahrnovat více zemí a rozšířit spolupráci i na další platformy Mety.

Nejde o první incident, kdy Google a Meta čelí podezřením nebo vyšetřování kvůli pochybným reklamním praktikám. Už v roce 2022 byly obě společnosti terčem antimonopolních šetření ze strany Evropské komise a britského úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA).