Magazín · Novinky · v pondělí 16. 12. 2024 16:58
Evropská komise zkoumá tajnou reklamní spolupráci mezi Googlem a Metou
Google údajně povolil reklamy cílené na jedince mladší 18 let i přesto, že má dlouhodobě platný zákaz reklamního cílení na nezletilé. Interní pokyny uvnitř společnosti vedly k tomu, že se kategorie uživatelů neoficiálně označovala jako „unknown“, přičemž analýzy naznačovaly vysoký podíl nezletilých diváků. Za účasti Mety a mediální agentury Spark Foundry byla spuštěna pilotní reklamní kampaň v Kanadě a později rozšířena do USA.
Po medializaci celé záležitosti společnosti Google a Meta rychle zareagovaly a zrušily plány na další expanzi, která měla zahrnovat více zemí a rozšířit spolupráci i na další platformy Mety.
Nejde o první incident, kdy Google a Meta čelí podezřením nebo vyšetřování kvůli pochybným reklamním praktikám. Už v roce 2022 byly obě společnosti terčem antimonopolních šetření ze strany Evropské komise a britského úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA).
Zdroj: Unsplash / Solen FeyissaGoogle přidává tzv. huddles do Google Chat