Společnost Meta čelí kritice ze strany Evropské komise a CPC (Cooperation Network for Consumer Protection), která zahrnuje národní orgány prosazující práva spotřebitelů v EU, kvůli svému modelu „platit, nebo souhlasit“. Komise koordinuje kroky proti společnosti, která se může dopouštět porušování spotřebitelských zákonů tímto modelem.

CPC vyzvala Metu k odpovědi do 1. září a k navržení řešení pro vyjádřené obavy úřadů. Pokud Meta nezavede adekvátní opatření k řešení problémů, mohly by být proti společnosti zahájeny vymáhací akce včetně sankcí.

Úřady zkritizovaly společnost Meta za zavádějící uživatele popisem svých platforem jako bezplatných, pokud se uživatelé rozhodnou neplatit za předplatné, přičemž ve skutečnosti monetizuje jejich osobní data prostřednictvím cílených reklam.

Kromě toho úřady upozornily na nepřesné termíny a formulace společnosti Meta, které naznačují, že předplatitelé neuvidí žádné reklamy, i když mohou být stále zobrazovány při interakci s obsahem sdíleným na Facebooku nebo Instagramu ostatními členy platformy.