ChatGPT si rychle našla své místo ve vzdělávacím procesu, kde plní dvojí roli. Učitelé ji mohou využívat pro přípravu studijních plánů a studenti jako osobního učitele. Současně však její schopnosti otevírají prostor pro snadné podvádění, například při psaní seminárních prací.

OpenAI nyní zřejmě testuje funkci, která by mohla podpořit konstruktivní využití jejího nástroje. Někteří předplatitelé hlásí, že se jim v nabídce objevil nový režim, obvykle označovaný jako Study Together. Podle jejich zkušeností chatbot v tomto módu neposkytuje přímé odpovědi, ale naopak klade uživateli doplňující otázky a vyžaduje od něj vlastní odpovědi. Svým přístupem tak připomíná podobné vzdělávací nástroje, jako je například LearnLM od Googlu.

Okolo této testovací funkce panuje řada nejasností. Spekuluje se například o tom, zda by mohla v budoucnu zahrnovat i režim pro více uživatelů, fungující jako virtuální studijní skupina. Snaha OpenAI tak může být vnímána jako pokus nasměrovat využití svého chatbota k aktivnímu učení a kritickému myšlení, namísto pasivního přijímání informací.