Společnost OpenAI se rozhodla využít předvánočního shonu a globálně spouští novou funkci zaměřenou na e-commerce. Ode dneška mohou uživatelé po celém světě využívat ChatGPT jako sofistikovaného nákupního rádce. Novinka přichází v momentě, kdy vrcholí Black Friday slevy.

Funkce je integrována přímo do rozhraní chatu a lze ji vyvolat manuálně přes menu nebo se aktivuje automaticky, pokud systém rozpozná nákupní úmysl v konverzaci.

Důmyslnost celého řešení spočívá v interaktivitě. Chatbot na vás nevychrlí jen seznam odkazů, místo toho zahájí dialog a bude pokládat doplňující otázky, aby lépe pochopil vaše potřeby a preference. Cílem je simulovat zkušeného prodavače v kamenném obchodě, který vám pomůže zúžit výběr na ty nejrelevantnější kousky.

Velkým lákadlem je schopnost vizuálního vyhledávání a hledání takzvaných lookalike produktů. Uživatelé mohou nahrát fotografii drahých šatů a požádat AI, aby našla vizuálně podobný kousek s cenovkou pod konkrétní sumu. Systém v tu chvíli prohledá nabídky obchodníků a nabídne alternativy, které odpovídají vizuálu i rozpočtu.

Kromě toho dokáže nástroj aktivně vyhledávat slevy a akční nabídky, což se v současném období slevových akcí náramně hodí.