Bezplatná jízda na vlně umělé inteligence se blíží pravděpodobně ke svému závěru. Nadšenci zkoumající zdrojový kód aplikace ChatGPT narazili na nezvratné důkazy o tom, že OpenAI chystá monetizaci svých neplatících uživatelů skrze reklamu.

Tibor Blaho zveřejnil snímky kódu, které hovoří jasnou řečí. Systém se připravuje na zobrazování sponzorovaného obsahu, což by zásadně změnilo uživatelský zážitek, na který jsme byli doposud zvyklí.

Nalezené řetězce v kódu jako search ad nebo bazaar content naznačují, že reklama nebude jen pasivním bannerem. Spíše tak půjde o kontextové nabídky, které se budou objevovat v reakci na vaše dotazy, podobně jako to známe z klasického vyhledávání na Googlu.

Pokud se zeptáte na tip na dovolenou nebo nový telefon, chatbot vám pravděpodobně kromě rady naservíruje i placený odkaz.

Ekonomická realita provozu obřích jazykových modelů je zřejmě neúprosná. V nedávném podcastu už Altman připustil, že firma není proti vkládání reklam, pokud najde ten správný způsob. Zdá se, že onen správný způsob byl nyní nalezen a zakódován do aplikace. Google, Facebook i Amazon touto cestou prošli a nyní je řada na OpenAI.