Zdroj: Unsplash / Jonathan Kemper
Magazín · Novinky · v úterý 9. 12. 2025 17:00
ChatGPT doporučoval nákupy uprostřed technické debaty, OpenAI funkci stáhla a slibuje nápravu
OpenAI chtěla předvést, jak mohou být externí aplikace užitečné přímo v chatu, ale vybrala si k tomu nejhorší možný způsob. Když se uživatel ptá na řešení problému s počítačem a dostane radu, aby si šel nakoupit do supermarketu, působí to jako špatný vtip nebo agresivní adware. Daniel McAuley z OpenAI se snažil vysvětlit, že nešlo o placenou reklamu, ale o demonstraci funkce, která má v budoucnu pomáhat.
Z pohledu uživatelské zkušenosti (UX) je to ale jedno. Výsledek je rušivý element, který narušuje tok myšlenek a práci. Mark Chen potvrdil, že model v tomto případě špatně vyhodnotil kontext a firma funkci raději vypnula, aby ji doladila. OpenAI také slíbila, že pracuje na lepších ovládacích prvcích, které umožní uživatelům tyto funkce omezit nebo zcela vypnout, pokud je nebudou považovat za užitečné.
Nejistota ohledně obchodního modelu OpenAI trvá. V listopadu objevené zmínky v kódu beta verze aplikace pro Android jasně hovořily o reklamách. Tlak investorů na monetizaci obrovského provozu je zřejmě neúprosný.
Pokud chce OpenAI zavést jakoukoliv formu sponzorovaného obsahu, bude muset našlapovat velmi opatrně. I když OpenAI tvrdí, že aktuální incident s tím nesouvisí, je zřejmé, že infrastruktura pro komerční sdělení se v útrobách systému již buduje.
Zdroj: openai.comOpenAI učí modely chodit ke zpovědi. Umělá inteligence dostane odměnu, když přizná podvádění
