Technologický gigant Amazon podle posledních zpráv zpravodajského portálu BBC bojuje proti falešným recenzím prostřednictvím umělé inteligence. Amazon se v rámci tohoto boje rozhodl využít nejmodernější technologie. Umělá inteligence vytvořená k tomuto účelu se nyní zaměřuje nejen na recenze, ale rovněž detekuje falešné komentáře. Kromě toho Amazon rozšiřuje své nástroje pro snižování množství nespolehlivých a zavádějících informací na své platformě.

Falešné recenze mohou ovlivnit rozhodování potenciálního zákazníka při nákupu produktu, což je situace, kterou se Amazon snaží odvrátit. Vedoucí oddělení zákaznické důvěry Amazonu, Dharmesh Mehta, ve svém rozhovoru pro britský portál BBC k současné situaci uvedl:

"Využíváme metod strojového učení k detekci podezřelých účtů a sledujeme vztahy mezi nákupním účtem, který poskytuje recenzi, a subjektem prodávajícím daný produkt. S pomocí kombinace důkladného ověřování, spolu s využitím pokročilého strojového učení a umělé inteligence - tedy monitorováním různých signálů a chování - jsme schopni předcházet vzniku těchto falešných recenzí ještě předtím, než by se s nimi zákazník mohl setkat."

I přes rostoucí úsilí Amazonu, britská spotřebitelská skupina Which hodnotí tyto kroky jako stále nedostatečné. Například v roce 2022 oznámil Amazon, že identifikoval více než 23 000 sociálních skupin s více než 46 miliony členů a sledujícími, které podporovaly falešné recenze.