Určitě jste si všimli, že ve srovnání s dobou před několika lety nyní YouTube zobrazuje delší nepřeskočitelné reklamy, které mohou být dost otravné. Dělá tak navíc i ve chvíli, kdy se chcete podívat na opravdu krátké video, klidně i s délkou v řádu pouhých sekund. Nemalé množství uživatelů tak využívá takzvané adblocky neboli blokátory reklam, a to nejčastěji ve formě rozšíření do prohlížeče.

Obecně v redakci zastáváme postoj, že pro maximální podporu oblíbených tvůrců nebo webových stránek je vhodné rozšíření tohoto typu nepoužívat, jelikož nebudeme vám lhát, i my sami můžeme fungovat tak dobře právě díky našim příjmům z reklam.

Mezi různými provozovateli internetových stránek je populární metodou zobrazovat vyskakovací okna, která uživatele buď prosí, anebo přímo nutí k tomu, aby svůj adblock vypnuli. Častokrát jim přímo ukazují návod, jak tak učinit. Podobnou cestou se bude chtít patrně vydat i YouTube.

Vícero uživatelů napříč sociálními sítěmi hlásí, že jim YouTube při načtení se zapnutým blokátorem reklam vyhazuje upozornění, že adblocky nejsou na platformě povoleny. Snaží se přitom uživatele zlákat k předplacení služby YouTube Premium, která nabízí pohodovější zážitek ze sledování videí právě díky tomu, že nezobrazuje reklamy.

„Reklamy umožňují službě YouTube zůstat bezplatnou pro miliardy lidí po celém světě. Můžete přejít na režim bez reklam s YouTube Premium a tvůrci dostanou zaplaceno z vašeho předplatného,“ stojí v upozornění.

Jako jeden z mnohých o této novince informoval server Bleeping Computer, kterému se dokonce povedlo získat oficiální vyjádření od mluvčího YouTube. Ten probíhající experiment potvrdil a uvedl, že se společnost snaží přimět k předplacení YouTube Premium, nebo povolení reklam.

„Provádíme malý globální experiment, který vyzývá diváky se zapnutými blokátory reklam, aby reklamy na YouTube povolili nebo vyzkoušeli službu YouTube Premium,“ dozvěděl se server Bleeping Computer.

Momentálně není vůbec jasné, jaké má YouTube do budoucna plány na rozšíření této kampaně proti adblockům. Stejně tak se neví, v jakých konkrétních regionech začal hlášku zobrazovat.