Je to tu. YouTube Shorts jsou zřejmě úspěšné natolik, že si zasluhují připojení reklam, obdobně jako u Instagramu a TikToku. Zdali se to společnosti vyplatí, ukáže až čas.

Hlavní obchodní ředitel Google Philipp Schindler investorům vzkázal, že společnost specificky experimentuje s reklamami, které propagují jiné aplikace.

„Zažíváme mírný protivítr v růstu příjmu s rostoucí sledovaností Shorts,” potvrdil finanční ředitel Alphabet Ruth Porat. „Testujeme zpeněžení na Shorts a zpětnou vazbu zadavatelů reklam. Výsledky jsou povzbudivé.”

YouTube Shorts podle Googlu generuje každý den 30 miliard zhlédnutí, což je čtyřikrát více než v minulém roce. Meziroční výdělek z reklam na video-platformě také vzrostl (celkový výdělek dosahuje k 7 miliardám dolarů). Podle analytiků to ale bylo pod jejich očekávání. Také stojí za zmínku, že diváci méně reagují na reklamy podobné těm, které společnost nově testuje v YouTube Shorts.

YouTube se snaží nalákat na vlnu krátkých videí tvůrce videí. Vyhradil si pro ně 100 milionů dolarů na zvýšení počtu populárního, ale hlavně originálního obsahu pro Shorts. Firma už od loňského srpna dává tvůrcům videí v rámci tohoto fondu až 10 tisíc dolarů měsíčně za tuto aktivitu, i když negarantuje, že peníze dá všem tvůrcům.