Twitter, Twitter a zase Twitter. V posledních týdnech a měsících skoro není v technologickém světe probíranější téma než právě tato sociální síť. Tedy kromě umělé inteligence. Od převzetí miliardářem Elonem Muskem ve firmě nezůstal kámen na kameni. Naprostou většinou dosavadních změn si Musk veřejnost, ale i většinu profesionálů spíše znepřátelil. Minimálně s tou nejaktuálnější by ale jedné skupině lidí zavděčit mohl, a to novinářům.

Podnikatel oznámil, že jeho firma od května (přesný den není jasný) umožní novinářům a jiným tvůrcům čteného obsahu zpoplatnit článek od článku, aniž by uživatel musel platit za klasické měsíční předplatné. Tato služba zajistí profesionálům další zdroj příjmů a čtenářům větší svobodu. Lidé, kteří nevyznávali formu měsíčního předplatného právě kvůli opakujícímu se finančnímu závazku, budou moci své oblíbené tvůrce na platformě podpořit méně „svazující“ formou.

Zatím je zde ale několik neznámých. První, co se nabízí je, samozřejmě samotná cena. Není jasné, jestli bude ze strany Twitteru stanoven všeobecný tarif, nebo jestli bude mít každý tvůrce možnost články ocenit dle svého uvážení. Smysl by rozhodně dávala spíše druhá možnost. Kromě to ho je zde i samotná otázka rentability pro čtenáře. Pokud jste vášnivým čtenářem, tak by vás platba za desítky článků měsíčně mohla vyjít značně dráž než jednorázové předplatné.

Tento model je ale většinou zaměřen spíše na uživatele, kteří přečtou pouze pár článku, poté se jim logicky vyplatí více než měsíční platba, která nezohledňuje, kolik toho ten a ten měsíc přečtou. Jisté zatím není ani to jestli bude tato funkce k dispozici plošně, nebo zda začne například u velkých tvůrců typu The Verge.

Zajímavé bude sledovat, jak firma funkci uvede. Očekává se, že si Twitter z této služby vezme 10 procent, což je například sazba, kterou firma plánuje účtovat z předplatného Blue. Údajně ale až po 12 měsících od jeho uvedení na trh. Jak všichni víme, v tomto případně i to, že bylo něco oznámeno, rozhodně neznamená, že to tak ve výsledku vážně bude. Sledujme proto vývoj a nechme se překvapit.

Tato změna je jednou z mnoha nově zavedených, které si kladou za cíl zvýšit zisky před převzetím Muskem značně finančně stagnující firmy. Myslíte, že budou mít tyto odvážně kroky úspěch? Nebo firmu dělají méně a méně atraktivní? Podělte se s námi o váš názor v komentářích.