TikTok ve středu ohlásil nové úsilí ve filtrování problematického obsahu. Chce se více snažit před ním ochránit mladší uživatele platformy. Závažnost vlivu tohoto obsahu totiž není známa. Něco podobného se snažil dělat i Instagram, který mladým třeba nezobrazuje produkty pro shození váhy.

TikTok se chce zaměřit především na obsah, který jeho dosavadnímu systému unikal. Jde o takový, který „může být v pořádku jako jedno video, ale může být problematický při opakovaném sledování“. Konkrétně jde o témata jako diety, „extrémní fitness“ či smutek.

Platforma také začne videím, která by mohla svou náturou být spíše pro dospělé, přidělovat skóre podobně jako se to dělá u filmů. Podle tohoto skóre pak algoritmus rozhodne, zda konkrétnímu uživateli video ukáže. Cílem je „zabránit tomu, aby se k divákům ve věku 13–17 let dostával obsah se zjevně dospělou tematikou“.

Krok nepřichází jen tak z dobré vůle platformy. Na sociální sítě je americkým senátem vyvíjen stále větší tlak, aby činily kroky chránící především mladé Američany. TikTok je prý „zaměřený na další ochranu dospívajících“.