40 % lidí z generace Z preferuje vyhledávání na TikToku či Instagramu oproti vyhledávači Google. Vyplývá to z interních dat společnosti. Rychle rostoucí sociální síť podle jednoho z výkonných ředitelů v Googlu mění to, jak mladí na internetu vyhledávají. Google pracuje na tom, aby se tohoto trendu zachytil.

Téměř 40 % mladých lidí, kteří hledají místo na oběd, nejde na Mapy Google nebo do vyhledávače, ale na TikTok nebo Instagram,“ prohlásil viceprezident Googlu Prabhakar Raghavan. Společnost metriku potvrdila s vyjádřením, že „čelí silné konkurenci z řady zdrojů, včetně obecných a specializovaných vyhledávačů a specializovaných aplikací“.

Google tak klade důraz na novinky, kterými chce na mladou audienci zapůsobit. Jednou z nich má být třeba další vývoj Google Lens, kterým bude stačit namířit na scénu a „okamžitě získat informace o objektech v ní“. Problémem pro Google tak už zdaleka nejsou jen konkurenční vyhledávače.

TikTok je navíc problémem pro ještě jednu firmu spadající pod Alphabet, která Google vlastní. Sociální síť výrazně odtahuje mladé od platformy YouTube zaměřené na delší videa. Mnozí analytici očekávají, že TikTok YouTube v obratu z reklam předežene už za dva roky.