Podcasty se v posledních několika letech staly jednou z nejpopulárnějších forem konzumace obsahu. Na Spotify jich na konci roku 2020 bylo 2,2 milionu; dosud ale tvůrci neměli moc možností, jak se médiem uživit. To se teď mění s příchodem „členství“ (subscribe) na dvě největší platformy pro poslech zvukového obsahu.

Apple novou funkci ohlásil na svém eventu. Tvůrci si budou moct určit, zda chtějí za platební bránu schovat všechen obsah, nebo jen jeho část.

Přečtěte si také: Spotify představuje tvorbu playlistů pomocí AI

Nabídka Apple ale není až tak zajímavá, jak může na první pohled znít. Podcasteři, kteří budou chtít předplatná u svých pořadů zavést, musí zaplatit roční poplatek 19,99 dolarů (450 Kč) za Apple Podcasters Program, jenž je pro využívání funkce nezbytný. Apple navíc připadne i 30 % zisků v prvním roce a 15 % každý další rok.

Spotify na sebe s odpovědí nenechal dlouho čekat. Svou verzi předplatných Spotify ohlásil zanedlouho a kvůli překonání konkurence se nebojí zříct jakékoli provize; „partneři“ budou z předplatných získávat 100 %.

Většina platforem poskytujících předplatná si porci plateb nechává, příkladem může být YouTube nebo Twitch. Spotify se jinou cestou vydal zřejmě především, aby byl pro tvůrce atraktivnější než konkurenční služba.

Firma také prohlásila, že s podcasty interaguje asi čtvrtina z 345 milionů uživatelů, a tak není divu, že do odvětví investovala stamiliony.