Trh s předplacenými hudebními službami se v posledních letech s novými aktéry stále více žhavý. Přesto si své vedení drží Spotify, jeho náskok na konkurenci se ale postupně snižuje.

V druhém kvartále minulého roku si podle Midia Research držel Spotify 31 % trhu, což mu na druhý Apple Music s 15 % sice dává značný náskok, jedná se ale o malý pokles z 33 %, které firma držela v roce 2020.

Co do růstu si pak skvěle vedlo Amazon Music, to mělo loni 13% podíl na trhu. Vůbec nejvíce ale vyrostla platforma YouTube Music, o 50 % za 12 měsíců, a nyní drží 8% podíl. Jednalo se zároveň o jedinou předplacenou platformou, která kromě růstu výrazně zvedla i samotný podíl na trhu. Meziročně se zvýšil také počet předplatitelů; celkem 26 %. Jde o 109,5milionový růst na celkem už bezmála 524 milionů posluchačů.