Od doby, co Twitter spadl do rukou kontroverzního amerického multimiliardáře Elona Muska, se událo hodně změn. Snad nejvýraznější z nich je ale kompletní přepracování systému ověřování, který vyvolal hodně diskuzí napříč celým internetem. Zatímco dříve označovala modrá fajfka vedle vašeho jména to, že jste známá či významná osobnost, jež prošla verifikačním procesem, nyní se jedná pouze o symbol toho, že platíte.

Modrá fajfka je totiž součástí předplatného Twitter Blue, které se rozšířilo i k nám do Česka a stojí 216,59 Kč měsíčně nebo 2 262,70 Kč ročně při koupi z webové aplikace. Bohužel, nijak jinak už ji získat nelze, tedy pokud nejste William Shatner, LeBron James nebo Stephen King, kteří ji mají zadarmo. I když ne tak docela, Twitter Blue za ně platí sám Elon Musk.

Status ověření už dokonce nemají ani celebrity, pro které byl dříve standardem. Modrou fajfku tak například nenajdeme u jména německého kancléře Olafa Sholze. Rozhodnutí Twitteru sebrat fajfky i dříve ověřeným uživatelům samozřejmě vyvolalo rozruch a řada lidí prosazuje, aby bylo předplatné Twitter Blue kompletně zrušeno. Používají proto #BlockTheBlue.

Podle serveru PCGamer se tento hashtag začal rozšiřovat už v loňském roce a svérázně s ním přišel známý uživatel platformy vystupující pod jménem dril. Ve svém příspěvku, na který pak navázal nadávkami a právě i heslem #BlockTheBlue, tehdy zmiňoval, že by si zablokoval každého, kdo se stane předplatitelem Twitter Blue.

Kampaň #BlockTheBlue se začala v posledních dnech napříč internetem rozšiřovat ještě víc, avšak zdaleka nesbírá jen pozitivní ohlasy. Řada lidí její příznivce zesměšňuje a k obraně Twitteru se přidal i šéf a spoluzakladatel herního korporátu Epic Games Tim Sweeney. Ten ve svém příspěvku označil fanoušky #BlockTheBlue za lůzry a hlupáky.

„Jsou to ta cool děcka ze základky, který se snažila vyloučit nás šprty z akcí pro cool děcka, plus lůzři, kteří se k nim přidali, aby si získali kredit. Systém ověřování pouze pro elitu stál za hovno, kritizujeme ho už od roku 2018,“ doplňuje.

„Online komunita, jako je tato, by měla být meritokracií, kde má každý stejnou šanci a kde se zásluhy získávají, a nikoliv pomazávají korporací. Stará škola Twitteru našla skvělé vyjádření zásluh pomocí sledování a retweetování. Ti nejlepší se dostali na vrchol,“ dodává na závěr.